شرکت سجایانگار با هدف ارتقای مهارت و استخدام نیروهای خبره دانشگاهی و سازمانی در طی تفاهمنامهای با دانشگاه علم و صنعت ایران و با همکاری معاونت فناوری، نوآوری و کارآفرینی دانشگاه اقدام به راهاندازی آکادمی آموزشی با نام تجاری آکادمی سجایاپلاس علم و صنعت کرد.
چشمانداز این آکادمی نقشآفرینی آموزش دانشگاه و صنعت در بستر ارتباط صنعت با جامعه اساتید دانشگاهی است.
تیم آموزشی آکادمی سجایاپلاس علم و صنعت متشکل از اساتید فرهیخته و دانشجویان نخبگان استعدادهای برتر دانشگاه علم و صنعت و دیگر دانشگاهها است که در فضای شبکه صنایع کشور و دانشگاهی اقدام به برگزاری رویدادهای هایی در قالب بوت کمپهای کوتاه مدت و بلندمدت و کارگاههای آنلاین به صورت مجازی و حضوری در محیط فیزیکی دانشگاهها یا در خود سازمانهای علاقهمند از ابتدای سال 1402 کرده است.
حوزههای آموزش سازمانی
سیستم و سازمان
System & Organization
مدیریت فناوری اطلاعات
IT Management
تحول دیجیتال
Digital Transformation
مدیریت پروژه
Project Management
مدیریت منابع انسانی
HR Management
حکمرانی داده
Data Governance
دوره مدیریت منابع انسانی
دورههای آموزش مدیریت منابع انسانی آکادمی سجایاپلاس موارد زیر را شامل میشود:
مدیریت منابع انسانی
استراتژی منابع انسانی
رهبری استعدادها
ارزیابی عملکرد کارمندان
ایجاد و ترویج فرهنگ سازمانی
دوره مدیریت پروژه
در دورههای مربوط به مدیریت پروژه موارد زیر پوشش داده میشود:
برنامهریزی و کنترل پروژه در سازمانها
مدیریت پروژه چابک و راههای دسترسی به آن
دوره تحول دیجیتال
در حوزه تحول دیجیتال در سجایاپلاس به موارد زیر میپردازیم:
بیان مبانی تحول دیجیتال
توسعه فرهنگ دیجیتال در سازمان
بررسی و تبیین گامهای تحقق تحول دیجیتال در سازمان
فناوریهای شاخص حوزه تحول دیجیتال
دوره مدیریت فناوری اطلاعات
با توجه به اهمیت و توسعه روز به روز صنعت IT در داخل کشور، ضروری است که سازمانها از مبانی فناوری اطلاعات آگاه باشند:
شناخت استراتژیها و حاکمیت فناوری اطلاعات
انتخاب نرمافزارهای متناسب با هدف سازمان و بررسی زیرساختهای IT در درون سازمان
مدیریت محصول و تحلیل نرمافزار
دوره حکمرانی داده
در دورههای مرتبط با مدیریت و حکمرانی داده در آکادمی آموزشی سجیاپلاس موارد زیر مورد بررسی قرار میگیرد:
استانداردهای مدیریت داده
فرآیندها و ساختار حکمرانی داده
دوره سیستم و سازمان
همچنین موارد زیر شامل نکات مطرحشده مربوط به دورههای سیستم و سازمان میباشد:
با توجه به نقش یک اسکرام مستر و مدیر پروژه یا محصول در هدایت و تسهیل فعالیت یک تیم اسکرام و نقشآفرینیهای محوری که در ایفای این نقش از قبیل رهبری، مدیریت تعارض، تیمسازی، مربیگری و آموزش باید توسط وی صورت گیرد، دارا بودن مهارتهای نرم به عنوان مهمترین عامل موفقیت یا عدم توفیق یک اسکرام مستر، مدیر پروژه یا محصول تلقی میشود. به بیان دیگر، مهارتهای نرم یک اسکرام مستر ومدیر در کنار مهارتهای ابزاری و همچنین دانشی که باید نسبت به مفاهیم و رویکردهای چارچوب اسکرام و پروژه مورد نیاز است، نقش کانونی و حیاتی در اثربخشی اقدامات و فعالیتهای یک اسکرام مستر یا مدیر محصول دارد. مهارتهای نرم یا به تعبیر دقیقتر منشها و ویژگیهای رفتاری و اخلاق حرفهای یک اسکرام مستر یا مدیر محصول، به تدریج و با تلاش همراه با خودآگاهی حاصل میشود. در این مسیر، برنامههای آموزشی و کارگاههایی که با رویکردهای نقشآفرینی یا خودشناسی طرحریزی میشوند میتوانند نقطهی شروعی برای مهارتافزایی و ایجاد ویژگیهای رفتاری و اخلاق حرفهای برای نقش اسکرام مستر یا مدیر پروژه یا مدیرمحصول باشند. در کارگاه مهارتهای نرم اسکرام مستر، با تمرکز بر چهار نقش رهبری، تیمسازی، مربیگری و مدیریت تعارض تلاش میشود مفاهیم اولیه، توجهات کلیدی و برخی تکنیکهای اصلی در این زمینه در یک برنامه تعاملی به مخاطبان ارائه شود.