جلسه تبادل اندیشه در حوزه‌ی مدل‌های کسب و کار شبکه‌ای

این جلسه با هدف بررسی روند توسعه مدل‌های کسب‌وکار شبکه‌ای در جهان و بومی‌سازی و طراحی مدل اختصاصی خدمات تشخیص طبی در بستر شبکه در کشور با حضور جمعی از اعضای محترم هیات علمی دانشکده صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران و پزشکان و متخصصان آزمایشگاه‌های تشخیص طبی، روز پنج‌شنبه مورخ 12 مهرماه در سالن جلسات دانشکده برگزار شد.

دکتر صادقی‌تبار، عضو انجمن علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران، به آسیب‌شناسی این خدمات در کشور پرداخت. محدودیت منابع مالی، تعرفه‌های غیر استاندارد و محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها به عنوان ریسک‌های موجود کسب‌وکار معرفی شد.

دکتر ازغندی، مدیر شبکه تشخیص آزمایشگاهیان به عنوان اولین شبکه ارائه خدمات آزمایشگاهی در کشور، به معرفی تجربیات این شبکه پرداخت. همچنین ایشان توسعه شبکه‌های آزمایشگاه در سایر استان‌های کشور را راه برون رفت از معضلات این کسب‌وکار خواند.

دکتر رسولی، مدیر سجایانگار در صحبت‌های خود ضمن معرفی تجارب سایر کشورها در راه‌اندازی شبکه‌های خدمات سلامت، مدل کسب‌وکار شبکه‌ای توسعه یافته برای شبکه تشخیص را ارائه داد. درنهایت سامانه سیما به عنوان اولین سیستم اطلاعاتی پشتیبان شبکه آزمایشگاهی در کشور معرفی شد.

در انتهای این جلسه حاضرین نظرات و سوالات خود در خصوص فعالیت‌های شبکه تشخیص و عملکرد سامانه سیما مطرح کردند.

12 مهر 1397

اشتراک گذاری مطلب :
آخرین دیدگاه‌ها