نرم افزار مدیریت منابع انسانی

Human Resource Management System

نرم‌افزارهای مدیریت منابع انسانی hrm، ابزارهایی هستند که به کمک آن‌ها می‌توان نیروی انسانی شاغل در یک سازمان را به صورت هدفمند و در جهت افزایش عملکرد سازمان مدیریت نمود. این نرم افزار منابع انسانی بستری است که کارکنان بدون داشتن استرس و نگرانی از آینده شغلی می‌توانند استعداد خود را نشان دهند. در ضمن کارفرمایان نیز می‌توانند سرمایه انسانی خود را در جهت ارتقا درآمد شرکت ساماندهی نمایند.

سیستم نیروی انسانی تمام نیازهای کارفرما برای مدیریت منابع انسانی خود را شامل می‌شود و از طرفی کارکنان را نیز دریافته و برای افزایش رفاه حال آن‌ها ماژول‌های متعددی دارد. به این شکل کارکنان از محیط و شرایط کاری خود احساس رضایت کرده و درست در جایی مشغول به فعالیت می‌شوند که به نیازهای روانی آن‌ها، درست به اندازه نیازهای مالیشان اهمیت می‌دهند.

ماژول‌های متعدد سامانه منابع انسانی با نیازسنجی از لحظه ورود فرد جدید به سازمان تا زمانی که او به عنوان یک فرد اصلی در شرکت به فعالیت است طراحی شده‌اند. ماژول‌هایی که نیاز کارکنان را به اندازه نیاز کارفرما جدی دانسته و با ایجاد یک بستر تعاملی به بهتر پیش رفتن کارها در سازمان کمک می‌کنند.

مدیریت منابع انسانی (HRM)

طبق گفته ادوارد گوبمن در نشریه استراتژی کسب و کار” مأموریت اولیه منابع انسانی همیشه به دست آوردن، توسعه و حفظ استعدادها، هماهنگی نیروی انسانی با کسب و کار و همکاری تنگاتنگ پرسنل در کسب و کار خواهد بود. این سه چالش هرگز تغییر نخواهند کرد. ” سیستم نرم افزار مدیریت منابع انسانی hrm برای کاهش پیچیدگی این سه چالش طراحی و توسعه داده شده است. هدف اصلی این سیستم افزایش بهره‌وری نیروی کار در سازمان‌ها با تسهیل سه چالش فوق است.

اگر بخواهیم ساده‌تر به موضوع نگاه کنیم، نرم ‌افزار HRM فرایند استخدام کارمندان را با حذف کاغذبازی‌ها به سرانجام رسانده و با درک استعداد آن‌ها؛ افراد را در مکان مناسب خود قرار می‌دهد. در بستر این سیستم، آموزش‌های اولیه به نیروی کار تازه وارد و آموزش‌های تکمیلی به نیروهای قدیمی ارائه شده و ارزیابی می‌گردد. کارمندان به کمک نرم ‌افزار جامع منابع انسانی می‌توانند با مدیران خود تعامل تنگاتنگی داشته باشند، بدون اینکه نیاز به حضور در دفتر آن‌ها احساس شود.

امکانات نرم افزار منابع انسانی

اطلاعات پرسنلی

اولین و اساسی‌ترین امکاناتی که یک نرم‌افزار منابع انسانی در اختیار سازمان قرار می‌دهد، تسهیل روند استخدام کارکنان جدید است. در این قسمت کارمند واحد اداری به راحتی می‌تواند اطلاعات شخصی فرد تازه وارد را دریافت کرده و آن‌ها را در سیستم ذخیره‌سازی نماید. تمامی اطلاعات کاربردی مورد نیاز جهت استخدام کارکنان در یک شرکت کوچک زیر مجموعه هلدینگ یا یک سازمان بزرگ را می توان در این قسمت جای داد. در انتها مدیران رده‌های بالاتر می‌توانند گزارش‌گیری منطقی و موثری از ویژگی‌های پرسنل خود داشته باشند.

مدیریت ساختار سازمانی

همان‌طور که می‌دانید هر سازمان دارای چارت سازمانی است و در شرکت‌ها و سازمان‌هایی که به شکل هلدینگ فعالیت دارند، این چارت سازمانی قدرت و طبقات بیشتری دارد. سیستم جامع مدیریت منابع انسانی این مزیت را ایجاد می‌کند که تمام سازمان‌ها و شرکت‌های مشغول در هلدینگ را به هم متصل می‌کند. در این ماژول می‌توان پست‌های متعددی تعریف کرده و میزان دسترسی افراد مشغول در پست های مختلف را تعیین نمود.

برنامه‌ ریزی منابع انسانی

منابع انسانی فعال در سازمان و افرادی که تقاضای فعالیت در سازمان و شرکت را دارند؛ سرمایه‌های آن سازمان و شرکت محسوب می‌شوند. مدیریت و برنامه‌ریزی برای آن‌ها و جذب بهترین پرسنل در قالب کارمندان رسمی، غیررسمی و پیمانی و … در این سیستم امکان‌پذیر است. به شکلی که مدیران می‌توانند رزومه کاری پرسنل متقاضی برای پست‌های متعدد را بررسی کرده و پرونده تشکیل شده برای آن‌ها را مشاهده نمایند. حتی امکان بررسی میزان دستمزد، رزومه کاری، نتایج آزمون‌های استخدامی و … کارکنان تازه وارد را نیز وجود دارد و می‌توان بر اساس میزان توانایی آن‌ها پست‌های مناسبی برای آن‌ها تعریف نمود.

آموزش و توانمندسازی نیرو کار

گروهی که همواره با دانش روز دنیا در حال پیشرفت است؛ هیچ گاه از ترقی جا نمی‌ماند. بدیهی است که در طول فعالیت یک سازمان و شرکت، اتفاقات جدیدی در دنیا افتاده و نیاز است که کارکنان آموزش‌هایی را در جهت به روز شدن داشته باشند. از طرفی تازه واردین نیز برای هماهنگ شدن با کارکنان فعال در سازمان نیاز به آموزش دارند. در این میان نرم‌افزار مدیریت انسانی بستری فراهم می‌کنند که کارکنان بتوانند دوره‌های آموزشی تعریف شده را پشت سر گذاشته و در آزمون‌های تدارک دیده شرکت کنند.

ارزیابی و توسعه عملکرد کارکنان و مدیران

هر فردی که در یک سازمان فعالیت دارد، باید نقش خود را جهت ارتقای سازمان به خوبی بازی کند. اما چگونه می‌توان فهمید فرد استخدام شده به درستی لایق پست خود هست یا اینکه بهتر است در جای دیگری فعالیت کند؟ مدیریت منابع انسانی (HRM) پیشنهاد می‌کند که کارکنان در بازه‌های زمانی مشخصی ارزیابی شوند. سیستم منابع انسانی امکان تعریف سؤالات پویا، کلامی، تک جوابی، تشریحی، چند جوابی و … را فراهم می‌کند و در نهایت با صدور کارنامه هر فرد یا واحد میزان کارایی آن‌ها را ارزیابی می‌نماید. این ارزیابی تنها ارزیابی از دانش کارکنان نیست، بلکه در این سیستم برای ارزیابی رفتاری کارکنان نیز امکانات مناسبی تدارک دیده شده است.

مدیریت استعدادها

از جمله مهم‌ترین فعالیت‌هایی که در مدیریت منابع انسانی (HRM) باید انجام داد، تشخیص استعداد و شایستگی پرسنل و گماشتن آن‌ها در جایگاه خاص آن‌ها است. در این سیستم مدیران می‌توانند توانمندی کارکنان را در پست‌های تعریف شده ببینند. به عبارتی رزومه کارکنان که در سیستم وجود دارد با پست‌هایی که در سازمان یا هلدینگ تعریف شده تطابق داده می‌شوند.

برنامه‌ریزی راهبردی و عملیاتی

هر شرکت در طول سال چندین پروژه کاری را انجام داده و سازمان‌ها برنامه‌ریزی راهبردی برای ارائه خدمات خود دارند. وجود یک سامانه مدیریت منابع انسانی یکپارچه این مزیت را به همراه دارد که با تغییر افراد در پست‌های مختلف، برنامه‌ریزی و اهداف بدون تغییر باقی می‌ماند. حتی اگر مدیر جدید مسیر جدیدی برای رسیدن به اهداف در نظر گرفته باشد با تقسیم وظایف دیگر مدیران در بستر نرم‌افزار، آن‌ها را از وظایفی که بر عهده دارند مطلع می‌کند.

مدیریت کارکرد پرسنل

از دیگر وظایف سیستم مدیریت منابع انسانی، کنترل بر نحوه ورود و خروج کارکنان است. این پروسه با تعیین شیفت‌های کاری و افرادی که در آن شیفت‌ها باید در محیط کار حاضر باشند؛ نظم محیط کاری را افزایش داده و محاسبه حقوق و مزایای آن‌ها را تسهیل می‌کند.

اجرای آیین‌نامه‌های سازمان کار و رفاه اجتماعی

معقوله حقوق و دستمزد کارکنان، گاه بسیار پیچیده به نظر می‌رسد؛ چرا که شامل عیدی، سنوات، مرخصی بدون حقوق، استعلاجی، کسر بیمه، معوقات و … می‌شود. به کمک یک سیستم مدیریت منابع و تعریف آیین‌نامه‌های شرکت به راحتی و بدون محاسبه دستی می‌توانید حقوق و دستمزد کارکنان را محاسبه و پرداخت نمایید.

کارگزینی و صدور احکام

واحد اداری شرکت‌ها و سازمان‌ها علاوه بر استخدام نیروهای تازه نفس و محاسبه حضور و غیاب آن‌ها، مسئولیت دیگری نیز دارد. در گذشته افرادی که در این قسمت فعالیت داشتند، همیشه اطلاعات جامعی از آیین‌نامه‌های اداره کار داشتند. اما امروزه به کمک این نرم‌افزار به راحتی می‌توان احکام ترک خدمت، انفصال از خدمت، پایان خدمت، باز خرید، بازنشسته، اخراج، فوت و … را تعریف کرده تا کاملاً خودکار همه حقوق و مزایای افراد محاسبه شود.

روی گزینه ها کلیک کنید

System Application

سامانه مدیریت منابع انسانی سجایانگار

نرم افزار منابع انسانی

از آنجایی که تکنولوژی هر روز در حال پیشرفت است؛ دیگر خبری از برنامه‌ریزی روی تخته سیاه یا کاغذ فراموش شده است و جای خود را به نرم‌افزارهای مدیریتی داده است.  نرم ‌افزار Human  Resource از جمله مهم‌ترین نرم‌افزارهایی است که شرکت‌های بزرگ و سازمان‌های دولتی و غیردولتی جهت سامان بخشیدن به سرمایه انسانی خود از آن استفاده می‌کنند.

کاربرد اصلی سامانه جامع انسانی hrm نرم‌افزارها خودکار کردن فرایند استخدام، کنترل بر ورود و خروج، محاسبه کارکرد کارکنان و انجام فرایند اخراج یا بازنشستگی کارکنان است. اما از آنجایی که تعریف و راهکار مدیریت منابع انسانی سازمان تغییر کرده است؛ نرم افزار سامانه منابع انسانی نیز آپدیت شده و بر فرایند تعریف پست‌ها، انتصاب کارکنان بر اساس استعداد و توانایی، ارزیابی عملکرد کاری و اخلاقی کارکنان و مدیران و … نظارت دارد.

نرم‌افزار مدیریت منابع انسانی تحت وب است و از این رو مدیران و کارکنان بدون نیاز به حضور در محیط کار و به صورت دورکاری می‌توانند فعالیت مورد نظر خود را انجام دهند. این مزیت به دلیل وجود پاندمی و کم بودن هزینه‌های دورکاری کارکنان اهمیت یافته است.

کارکردهای نرم افزار منابع انسانی

استفاده از سامانه جامع مدیریت منابع انسانی برای حل مشکلات و سهولت در انجام امور اداری  و امور منابع انسانی توصیه می‌شود. از جمله امکانات این محصول باید به موارد زیر اشاره داشت:

قابلیت تطبیق نرم‌افزار بر اساس نیاز مشتری

امکان نصب نرم‌افزار در فضای ابری و خارج از شرکت

امکان ایجاد تناسب بین ماژول‌های نرم‌افزار با نیاز مشتری

استفاده از ابزارهای داده‌کاوی و هوش مصنوعی با استفاده از ایجاد انبارداده‌ها

وجود داشبوردهای متعدد با توجه به کارکردهای نرم‌افزار و امکان اضافه نمودن داشبوردها

قابلیت حفاظت از داده‌های موجود در سامانه و پشتیبان‌گیری از آن‌ها

کارکردهای نرم افزار منابع انسانی سجایانگار

خرید نرم ‌افزار مدیریت منابع انسانی

سجایانگار نرم‌افزاری ارائه داده است که تمامی جنبه‌های مدیریت منابع انسانی را شامل می‌شود. دموی این نرم‌افزار گواه بسیار مناسبی برای این ادعا است. در صورتی که از استفاده از دمو لذت بردید، می‌توانید سفارش خرید این محصول را به شرکت سجایانگار ارائه دهید. قیمت نرم‌ افزار منابع انسانی hrm  نسبت به دیگر نرم‌افزارهای موجود در بازار اقتصادی است. به صورت کلی نصب نرم افزار مدیریت منابع انسانی باعث افزایش سرعت انجام امور و بهبود عملکرد پرسنل شده و همین امر در دراز مدت صرفه اقتصادی برای شرکت به همراه دارد. در ضمن کارشناسان سجایانگار بعد از نصب نرم‌افزار در سرورهای شرکت و یا به صورت ابری (بدون نیاز به استقرار نرم‌افزار در شرکت) دوره‌های آموزشی نرم‌افزار برای پرسنل را نیز برگزار می‌کنند.

جهت کسب مشاوره و دریافت نرم افزار مدیریت منابع انسانی hrm با شماره تلفن های انتهای این صفحه در ارتباط باشید.

هم‌سو کردن توانمندی‌ها و استعدادهای منابع انسانی با عملکرد سازمان از هنرهای مدیران امروزی به شمار می‌آید؛ اگر آگاهی کاملی از ظرفیت‌های سرمایه انسانی سازمان‌ وجود داشته باشد، می‌توان در راستای بهبود عملکرد سازمان، مدیریت کارآمدتری بر آن داشت. در اختیار داشتن اطلاعات مطمئن و دقیق، هم‌چنین آگاهی لحظه‌ای از وضعیت کارکنان، کمک می‌کند تا اجرای فرآیندهای مربوط به مدیریت منابع انسانی به گونه‌ای کاراتر انجام شود.

حوزه سرمایه انسانی با مسائلی همچون پیچیدگی و تنوع در نظام‌های پرداخت، پراکندگی اطلاعات کارکنان در بخش‌های گوناگون، حساسیت‌ها و مقاومت‌های کارکنان درباره مدل‌ها و تغییرات این حوزه روبه‌رو است؛ افزون بر این، به دلیل تفاوت‌ها، تنوع موجود و گستردگی فعالیت‌ها و وظایف حوزه مدیریت سرمایه انسانی از قبیل جذب و استخدام، آموزش، ارزیابی عملکرد، جبران خدمت، به سامانه‌های نرم‌افزاری مانند سامانه مدیریت منابع انسانی نیاز است که بتواند تمامی وظایف و عملکردهای مربوط به مدیریت سرمایه انسانی را مطلوب و به طور هماهنگ و یکپارچه در ارتباط با سایر سیستم‌های اطلاعاتی سازمان پوشش دهد.

هم‌سو کردن توانمندی‌ها و استعدادهای منابع انسانی با عملکرد سازمان از هنرهای مدیران امروزی به شمار می‌آید؛ اگر آگاهی کاملی از ظرفیت‌های سرمایه انسانی سازمان‌ وجود داشته باشد، می‌توان در راستای بهبود عملکرد سازمان، مدیریت کارآمدتری بر آن داشت. در اختیار داشتن اطلاعات مطمئن و دقیق، هم‌چنین آگاهی لحظه‌ای از وضعیت کارکنان، کمک می‌کند تا اجرای فرآیندهای مربوط به مدیریت منابع انسانی به گونه‌ای کاراتر انجام شود.

حوزه سرمایه انسانی با مسائلی همچون پیچیدگی و تنوع در نظام‌های پرداخت، پراکندگی اطلاعات کارکنان در بخش‌های گوناگون، حساسیت‌ها و مقاومت‌های کارکنان درباره مدل‌ها و تغییرات این حوزه روبه‌رو است؛ افزون بر این، به دلیل تفاوت‌ها، تنوع موجود و گستردگی فعالیت‌ها و وظایف حوزه مدیریت سرمایه انسانی از قبیل جذب و استخدام، آموزش، ارزیابی عملکرد، جبران خدمت، به سامانه‌های نرم‌افزاری مانند نرم افزار منابع انسانی نیاز است که بتواند تمامی وظایف و عملکردهای مربوط به مدیریت سرمایه انسانی را مطلوب و به طور هماهنگ و یکپارچه در ارتباط با سایر سیستم‌های اطلاعاتی سازمان پوشش دهد.

مزایای رقابتی نرم ‌افزار منابع انسانی ســجــایــانگــار از نظر فناوری و طراح

روی تب ها کلیک کنید

در سال 95 جمعی از اساتید دانشگاه علم و صنعت ایران با هدف توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه اقدام به انجام پروژه‌های مشاوره مدیریت و تحلیل سیستم در قالب قراردادهای صنعتی دانشگاه نمودند. با انجام پروژه‌های متنوع در صنایع و حوزه‌های گوناگون مانند سلامت، آموزش، مدیریت شهری و در سازمان‌های دولتی و نهادهای حاکمیتی و بخش خصوصی، تیم‌هایی متشکل از دانشجویان و فارغ التحصیلان توانمند و با نقش‌آفرینی و همکاری خبرگان و صاحبان تجارب انباشته در صنعت، شکل گرفت. بر این اساس، در سال 97 اولین پروژه توسعه سیستم اطلاعاتی در حوزه سلامت اجرایی شد. در این مقطع، این مجموعه که دیگر از تیم‌های مجزای پروژه محور، به مجموعه‌ای از دانشگاهیان دغدغه‌مند و هم‌هدف تبدیل شده بود، به تیمی منسجم از کارشناسان و متخصصان حوزه فناوری اطلاعات تبدیل شد که پیرو آن زمینه راه‌اندازی شرکتی به نام سجایانگار ایجاد شد.

پیش نمایشی از محیط نرم افزار

راهکار منابع انسانی سجایانگار، یک راهکار جامع برای رفع نیازهای شما

برای مشاهده دموی نرم ‌افزار سیستم اطلاعاتی منابع انسانی جلسه‌ای با شما برگزار می‌شود و طی این جلسه این امکان وجود دارد که نرم افزار توسط شما تست شده و امکانات و مزایای آن بررسی شود. در این جلسه مشاوران سجایانگار خواسته‌های شما را با نرم افزار مقایسه کرده و ماژول‌های مورد نظر شما را در اختیارتان قرار می‌دهد تا با تست آن تصمیم خود را بگیرید.

سامانه مدیریت منابع انسانی سجایانگار