آغاز پروژه ارزیابی بلوغ فرآیندی شرکت گاز آذربایجان شرقی

nigc_eAZAr

در بسياری از سازمان‌ها، فرآیندهای در حال اجرا در جریان کاری سازمان نهادینه شده است و کارکنان سازمان، مدل‌های ذهنی، فرضيات گذشته و درک خود از روش انجام کارها را به عنوان فرآیند تلقی می‌کنند. تمامی کارکنان سازمان بایستی بينش فرآیندی مشترکی با  «نگاه فرآیندی» مبتنی بر یکدیگر داشته باشند تا سازمان بتواند در راستای تحقق اهداف راهبردی خود حرکت کند. سازمان‌ها نياز به روش جامعی برای ارزیابی نحوه اجرای فرآیندهای سازمان به منظور تعيين عوامل مؤثر در پياده‌سازی برنامه‌های سازمانی دارند که علاوه بر آگاهی از عوامل مؤثر، نقشه راهی به منظور بهبود مورد نياز در سازمان در راستای تحقق برنامه‌ها و چشم‌اندازهای سازمان ارائه دهد. به‌منظور سنجش و ارزیابی مفاهيم و موضوعات مختلف، معمولاً ساز و کار و روش مشخصی وجود دارد تا تمامی جوانب سنجش را در نظر گيرد. بلوغ فرآیند نيز از این قاعده مستثنا نبوده و برای ارزیابی سطح بلوغ فرآیندها، مکانیسم مشخصی وجود دارد.

شرکت گاز استان آذربایجان شرقی در راستای نيل به اهداف و چشم‌اندازهای ترسیم‌شده خود در حال فعاليت بوده و در چند سال اخیر توانسته اقدامات قابل ملاحظه‌ای در حوزه مدیریت فرآیندهای سازمانی انجام دهد. در حال حاضر مدیریت این سازمان قصد پیاده‌سازی مدل‌های ارزیابی بلوغ فرآیندی را با هدف شناسایی ضعف‌ها و ارتقای کارایی و اثربخشی فرآیندهای خود دارد.

در این راستا پروژه‌ای با عنوان «ارزیابی سطح بلوغ مدیریت فرآیندها در شرکت گاز استان آذربایجان شرقی» تعریف شده است. پروژه حاضر به صورت همکاری مشترک با دانشگاه‌ علم و صنعت ایران و با مدیریت اقای دکتر رسولی و دکتر پیشوایی انجام می‌شود.

امید است تدوین این سند گامی در مسیر توسعه و پیشرفت ایران اسلامی باشد.

اشتراک گذاری مطلب :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها